Feestdagen, verjaardag en vakantie!!

Dag lieverds!

Ooh oh wat een heerlijke vakantie! Behalve drie weken geen werk, kreeg ik ook nog eens 2,5 week Chris als gezelschap in Japan! De eerste dagen waren wat onwenning maar al gauw werd er veel gegrapt en gelachen. Van het vliegveld eerst de sushi bar in! De eerste week heb ik hem Tokyo laten zien en de major sights bezocht die ik voor de vakantie had overgelaten, zoals de Tokyo Tower en het ‘stadsdeel’ Ueno. Op eerste kerstdag zijn we naar een coverbandconcert geweest; ‘mr. Jimmy’ als Led Zeppelin, Hatellica als (je raad het al: Metallica en Platinumsnake als Whitesnake. Naast deze originele namen hadden ze ook hele originele moves overgenomen van de echte artiesten.

Tweede kerstdag, mijn 19e verjaardag! Chris haalde allemaal brieven en cadeautjes van de Duivens meiden uit de koffer en kaas van papa! Ook een pakketje van Herma en kaartjes ;-) Superbedankt! Waren jullie er toch even bij! We hebben lekker uitgeslapen, uit eten en naar de film geweest. Nou hoorde ik van mijn vader afgelopen week ook dat er nog heel wat smsjes binnen waren gekomen.. Bedankt!

Oud en nieuw werd hier in Japanse stijl gevierd, eerst lekker eten, drankjes in de 300 bar en op naar de tempel, Zojo-ji, naast Tokyo Tower, met chupa chups alcoholhoudende drankjes; zonder vuurwerk!! Dat was wel een vervelende verassing. Hierna naar Roppongi gegaan om weer fatsoenlijke drank naar binnen te gieten. Het Hard Rock cafe Tokyo en uiteraard de Hub (een van mijn favoriete ketens). Als drunkards snack geen falafel, kebab of een patatje speciaal maar uiteraard Sushi!! Chris was hier wat minder blij mee, maar ik heb ervan gesmuld! Een goede start van het nieuwe jaar!

1 januari lekker geluierd en de tassen gepakt om de volgende ochtend vroeg naar Kyoto te vertrekken met de shinkansen, een snelle bullettrein met een redelijk funky design van buiten. Ruime coupes waar gerookt mag worden, maar met goede ventilatie, dus toch comfortabel. Wij hebben 10 minuten met een uitzicht van Mt. Fuji gereden, prachtig! Vanuit de wolkenkrabbers in Tokyo is hij met goed weer ook te zien, maar dat is toch een stukje verder. Na een rit van bijna 3 uur aangekomen op het station. Info opgezocht, gegeten en bagage gedropt in ons redelijk ruime appartementje met een keuken, tafel en twee stoelen en een aparte slaapkamer in de populaire geishawijk ‘Gion’ in het centrum. . Gelijk een aantal tempels bezocht. De volgende dag (weer vroeg) vertrokken naar Hiroshima, eerst naar Miyajima Island met de alombekende shrine toegang in het water en vervolgens een stuk door Hiroshima gelopen naar het peace-memorial park en de A-Bomb- Dome. Met de geschiedenis in je achterhoofd behoorlijk indrukwekkend. Op weg naar Hiroshima castle komen we (Oooh jee!) langs een uitverkoop van de platenwinkel. Chris vertrekt met een aantal cd’s en Lisa met wat platen. Na een hele lange wandeling naar het station, de trein in... Geen seats gereserveerd en het zit stampvol!! Gelukkig kunnen we na de eerste stop al zitten. Vermoeid komen we in Kyoto aan om hier de volgende dag verder te gaan met de ‘sightseeing tour’. Een kleine greep uit wat wij hebben bezochtin Kyoto tijdens de verschillende dagen;

- Kenninji – de oudste zentempel van Kyoto waar een originele schildering van twee draken op het plafond te zien is.

- Kiyomizu dera tempel – een world heritage geregistreerde tempel op een berg. Hier vind je een zwarte en een gouden boeddha Het is een enorm complex en bij de schemering/ donker geeft de locatie een adembenemend uitzicht over Kyoto by night. Ook zijn we onder een tempel een gang in gegaan waar geen enkel daglicht binnenkomt, je moet de gang doorlopen en de buik van boeddha aanraken, dan kan je een wens doen.

- Kinkakuji /Golden pavillion – een gouden pavillioensgebouw gelegen in een prachtige tuin en omrigd door kleine shrines en theehuizen.

- Toji tempel

- Isshinji tempel

- Shitennoji tempel en park

- Oasaka castle are

- Enz enz

Het bezoek aan Nara hebben we kort gehouden, we gingen ’s avonds op tijd terug naar Kyoto voor Chris’ zijn nieuwe tattoeage! (zie foto’s). Wij zijn hier bij de Yakushiji tempel geweest met de tweeling pagoda’s, de eerste in japan, een must- see voor Chrisje :-)

8 januari zijn we teruggereisd naar Tokyo en tickets gehaald naar Kawaguchiko, met de intentie aan de voet van Mt. Fuji te staan... Helaas waren we erg vermoeid en konden we de 9e niet meer uit bed komen! We hebben noodgedwongen een lui dagje gedaan vanwege de gezondheid. Helaas was het de 10e toch echt tijd om weer naar huis te gaan voor Chris... Deze keer met ruim 10 kilo extra bagage van Lisa in zijn koffer! Maar het kwam nog onder het toegestane gewcht, dus dat was mooi.

Weer helemaal alleen namijmerend van de vakantie de rotzooi opgeruimd, dinsdag de 13e weer aan het werk gegaan. Ik was nog steeds wat ziekig, dus die week niet veel voor elkaar gekregen, slechts 2,5 dag kunnen werken. Helemaal uitgerust van het ziek zijn, lekker weekend vieren! Shoppen met Chifumi en daarna latijns dansen! Tja dat laatste was niet echt dansen te noemen..

Ik heb alles goed voorbereid en vastgelegd, dus ga aan het eind van deze week mijn verslagen inleveren. Goed getimed; dus tijd over om te feesten en te genieten van de laatste dagen!!

zafzaf

heey meisie,

zozo toch nog heel wat gereisd met chrismans! hihi
ik ga zelf aankomende zat. met school weg ma da wist je wel en daarna met ayla pepijn sander yahal boudewijn johan timo quinten en jairus naar oostenrijk heb er echt zo'n zin in!!;)

ma ben op stage ik stuur je nog mail
liefs zaphira

chris

dit klinkt allmaal erg bekend, net of ik er ook bij was:)
Was echt een top vakantie
In juli gaan we weer terug hehe:)
ik zie je de 13de weer
kus