Van Beaujolais celebration & Tsukiji sushi ontbijt naar de dagelijkse belevenissen

Beaujelais nouveau celebration 21/11

Vrijdag ben ik door een aantal jongere collega’s op het werk uitgenodigd voor een Beaujolais celebration. Zoals jullie misschien wel weten worden de derde dinsdag van november de beaujalois wijnen vanuit Frankrijk de hele wereld overgevlogen. Deze lichte rode wijn is heerlijk, en goed voor mensen met migraine ;-) doordat het een jonge wijn is en weinig bezinksel heeft. Ayako, de organisator, werkt op de HR afdeling en heeft een soortgelijke opleiding als ik gedaan, facilitair leidinggevende mbo. Grappige ontdekking. Verder waren er een paar amerikanen, een getrouwd stel die 2,5 jaar in Japan wonen (Joe en Sheila), een jonge kerel van 30 (Ben) en een op zakenreis (Alex) ook 30, wat een typetjes zijn het toch :-), erg herkenbaar overal op de wereld! Ook Ogura, waar ik mee naar de film was geweest en een paar andere gezellige japanse jongens waar ik de naam zo 1,2,3 niet meer van weet. Ik hou van Japanners!! Amerikanen zijn luid en praten je de oren van het hoofd, hoewel Joe en Ben zich goed hebben aangepast aan de japanse cultuur, praten Alex en Sheila luid de hele avond erop los. Geen woord tussen te krijgen!! Wel grappig, en mijn vremoeden word bevestigd als ik Sheila vraag hoe het komt; in de US word je enorm gepusht jezelf te promoten en naar voren te schuiven, want; wie doet het anders?

Na het heerlijke etentje met goede hoeveelheden wijn zijn de Amerikanen, twee japanners en ik naar de tweede ronde gegaan. De laatste trein al ruim gemistdus waarom niet! Ondanks dat Ferdi superlief was en mijn brutale vraag of ik bij hem mocht blijven slapen als ik de trein niet haalde had toegezegd. Rond 5 uur, toen de treinen weer reden, op zoek gegaan naar een sushi- ontbijt. Iedereen was moe en ging richting huis maar Alex vergezelde mij ‘so just breakfast or do you want the real thing?!’ Oke, let’s go for the real thing dan maar heah. Op naar Tsujiki fishmarket/ veiling. Enorme loodsen vol met vis en een markt van enorme omvang. Zelfs na het aanblik hiervan, ging het ontbijt er goed in :-)

Sinds de zon al op was, ben ik met mijn boek een ontbijt tent op gaan zoeken in shibuya en wachten tot de boekenwinkel en de andere shop gelegenheden open gingen.Nog een leuk boek van een japanse schrijven gevonden (bestseller in de US, maar ja dat zegt ook niet alles) en in Ometo- sando/ Harajuku de vintage winkeltjes afgestruind. Tegen 16;00 eindelijk thuis en ga lui film kijken de rest van de dag.

Sea Life, Tropical greenhouse & de eerste leuke Japanner ;-) 09/11/2008

Mijn plannen om te gaan schaatsen uit mijn hoofd gezet toen Ferdi en Chifumi belden om nar Sea Life Tokyo te gaan. Een zee aquarium waar wij er een aantal van kennen in Nederland met als hoogtepunt natuurlijk die in de Burgers Zoo te Arnhem. Dit Japanse aquarium met vele exotische vissen kan dan ook niet op tegen onze Arnhemse, heel veel goed zichtbare vissen, alleen een naar gevoel bekruipt je, ze zwemmen alleen maar rondjes in hun grote maar toch te kleine aquariums voor de hoeveelheid vissen. Best zielig, wat is er gebeurd met de dierenactivisten in Japan?

Hierna naar een soort Bush, een tropisch tuin (zoals we die ook in Arnhem kennen) met alle bomen en planten van de zuidelijk gelegen eilanden van Japan. Erg mooi en interessant om te zien. De mega grote vleesetende planten en de lucht die hier vanaf komt is een van de meest indrukwekkende onderdelen. .

De eerste leuke ‘Japanner’

Na deze wandelingen door de ‘natuur’ een goed italiaans restaurant op gezocht, met lekker eten en een lekkere ober, met een toepasselijke naam; Lopez. Geen echte japanner, half japans en half zuid- amerikaans iets.. ;-) Mijn favoriete Japanner tot nu toe en Chifumi is het met me eens for the good looks. Ik hou mijn contactgegevens voor me bij zijn erg subtiele (ahum) ‘ I’ll see you tomorrow?’ en ben nog redelijk op tijd thuis :-)

Champagne! 14/11/08

Ik ben afgelopen vrijdag lekker aan de champagne gegaan :-) Na het etentje met de CS afdeling gingen we nog door naar onze vaste cocktailbar ‘ the White Basil’. Onder de volle maan eerst nog even buiten gezeten maar al gauw naar binnen de warmte opgezocht tot in de ‘vroege uurtjes’ zoals 2 uur voor de vrijdag hier al laat is voor mijn collega’s. Gezellig en zaterdag lekker uitslapen natuurlijk!

Zondag de schaatsbaan opgezocht, de eerste was gesloten, maar kon ik meegenieten van de binnenkomst van de jaarlijkse Tokyo vrouwenmarathon. Gelukkig was er een kleinere baan in de buurt waar ik toch nog even het ijs op kon, heerlijk na zo’n lange tijd!

Bioscoop in Japan 19/11/09

Vandaag naar de bios geweest, wou het toch eens ervaren. Tsja, wat ik daar nou over zeggen... Gelukkig was het een film in het chinees :-) Hahah de film ‘Red Cliff’ een film over de mingdynasty, bestond voor 2/3 uit vechten en de mimiek was erg overduidelijk dus al met al goed te volgen. Ze hebben gelukkig niet bij alle films voice- overs, dit geld alleen voor de hollywood films.

Reacties

Reacties

zafzaf

Heey meissie,

Wat lekker dat je daar gewoon kan schaatsten gaaaf man dat kan in NL nog niet eens. Maaaaar er is gisteren en vannacht wel sneeuw gevallen, Ons duiventje is gezellig wit.. het begind al wel weer een beetje te verdwijnen maar ach... best gezellig alleen wel een beetje vroeg het is nog niet eens Sinterklaas geweest haha! o trouwens ik heb laatst nog zwartepiet gespeeld erg grappig moet ik zeggen, het was op tunrnen dus die kids konden me wel herkennen... maar gelukkig hadden ze t ni door... op één meisje na mis..!

Nu er sneeuw ligt, gaan we zo snel als t kan na winterberge om eens lekker te gaan boarden heb er echt zin in!!! Het mooie van alles is nog wel dat ik 2 weken (totaal) op wintersport ga! met ayla en nog wat mensjes hebben we een chaletje gehuurd... voor 10 pers. (we gaan nog met 9 ma mis.. gaat timo mee hihi) en met school ben ik bijna verplicht om mee te gaan.. vind ik natuurlijk helemaal net erg haha!;) die reis organiseer ik zelf met een aantal studenten! erg leuk...
ma genoeg over de wintersport... ik vroeg me af of ze in Japan eigenlijk ook wel Kerst vieren... jij bent immers een kerstkindje hihi! ik weet dan dat Chris je komt opzoeken zo heb je tenminste iemand die je goed kent dichtbij dat is natuurlijk wel Fijn of nie??? Wanneer vieren we je verjaardag eigenlijk mis.. via skype haha! dan zingen we een mooi liedje voor je!

Je maakt eigenlijk elk weekeind weer wat leuks mee... rust je wel genoeg uit?
wij hebben trouwens laatst ook iets leuks gedaan met zijn alle.. we zijn nl na Amsterdam gegaan en hebben daar een rondleiding over de WALLE gehad haha erg lachuh en toen we een condoomshop tegenkwamen moesten we natuurlijk wat kopen haha!!;) we hebben geen lullen gezien ma het scheelde niet veel toen we bij de stravetietenbuurt langs kwamen...! hihi!
voor vrouwen was er eigenlijk niet veel te beleven.. ma ach toch wel grappig om eens mee te maken!!

ma ik ga spreek schrijf je snel weer..

dikke knuffel
liefs zafzaf!;)

Jolijn

Lieve lieve schat!
Gefeliciteerd! Sorry sorry sorry maar ik wilde je echt bellen today, maar ik heb alle cijfercombinaties geprobeerd en het werkte niet :(

Nogmaals via deze weg GEFELCITEEEERD! :D
Heb je een leuke dag met Chris, en heb je onze brieven en cadeaus gehad?!:D Ik hoor het snel allemaal en dan ga ik echt proberen te skypen en of te bellen ..!
Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt en geniet van je 19e levensjaar! ;)

Ik ga morgen voor vier dagen naar Antwerpen dus daarna probeer ik je te contacten!

Hele fijne dag nog, dikke verjaardagskussen Jolijn!
Groetjes aan Chris

Nadia

Lisa!

Hoe gaat het daar? Wel leuk zeg al die verhalen die je schrijft en ik ben een trouwe lezeres er van;) Ik hoop dat je nog leuke 'feest'dagen daar hebt gehad.? Hier is alles oke, gaat z'n gangetje. Ik vroeg me alleen af wanneer je nou terug komt.. want ik had je nog gemaild.. op je verjaardag maar niks van je gehoord, Mrgoed je zal het ook wel druk hebben daar.. en nu al helemaal..

Hier is het ook beetje druk.. ben lekker aant leren voor school. en druk bezig met een kamer zoeken in Utrecht. Dat laatste verloopt alleen nog niet zo soepel. Mrja Ik spreek je wel weer als je terug bent:)

Liefs,
Nadia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!