Tokyo en japanse keuken

Dag twee 13-09

Zaterdag heb ik een dagje vrij. Tijd om de buurt te verkennen. Helaas zit uitslapen er niet in, om 09.00 uur word ik wakker gebeld door de manager, Omori, voor de plannen van zondag, we gaan naar Tokyo. De rest van de dag doe ik wat boodschappen en loop een paar uur rond, langs een begraafplaats en door een park. Ik geniet van het zonnetje en de 30 graden.

Dag drie 14-09

Mijn fiets wordt bezorgd! Heb zin om er gelijk op te springen maar Omori en zijn vrouw zijn er om me meet e nemen naar Tokyo. Eerst gaan we naar een ‘ farmers market' in de buurt waar boeren uit de omgeving hun (biologische) producten brengen. Super! Al die heerlijke verse groenten en bio- producten, bovendien het enige bruin brood in de regio. We doen een aantal inkopen. Hiernaast bevindt zich een van de oudste gebouwen, een houten watermolen met een prachtige tuin met vijver. We eten Japanse noedels, te dippen in een soep, tempura (iets gepandeerde, kort gefrituurde groenten) Heerlijk!

Er word teen waterachtige substantie bij gedronken, het is een voedzaam drankje, vloeistof dat vrijkomt bij het maken van sojasaus, uit de bonen. Ook drinken Tomoko T. (de vrouw van Omori) en ik een fles bier leeg, en het is nog niet eens 12 uur!

Over het feit dat ze mij ruim alcohol schenken ben ik net zo verbaasd als over de slechte grens controle.

We vervolgen onze weg naar Tokyo, hier bezoeken we de Senjo Ji, een boeddhistische tempel met ernaast een pagoda van 5 verdiepingen. Rond deze tempel is een enorme toeristenindustrie ontstaan, sinds een aantal eeuwen zijn koophandelaren hieractief vanwege de vele bezoekers. Wij vinden onze weg door de meer rustige, locale straatjes.

Volgende punt op het programma is een uitkijk over de stad, deze bevind zich op de 45e etage van een overheidsgebouw. Er hangt een mist van smog en het warme weer, wanneer het helder is zou je hier Mt. Fuji zien, de winter is hier het beste voor. Het is een indrukwekkend uitzicht, met tennisbanen, zwembaden en helikopterlandpunten op de toppen van daken.

Sushi! Ik word meegenomen naar een sushi restuarantje onder de treinbaan, waar schijnbaar alle goede eettentjes zijn te vinden. Het is populair en er staat zelfs een wachtrij, wij staan gelukkig vooraan.

Het is enorm wennen maar zulke verse vis vindt je in Nl. niet. De soep met pudding structuur krijg ik nauwelijks weg en de miso soep is ook nog wennen, wederom geserveerd met een ruime hoeveelheid bier. Doe mij maar tempura. Wel een lekker bolletje ijs achteraf om de smaak wat neutraliseren.

Reacties

Reacties

joyce

Heej lisa!!. klinkt alsof die mensen wel goed voor je zorgen ;) miso soep ik ken het dat is inderdaad minder smakelijk met al die dingetjes erdoor.. Hoop dat ze wel allemaal aardig zijn... en doorgaan met dingetjes schrijven hoor echt leuk :d .. succes meis
dikke kus

Kees

Heej Lisa,

Jouw reis naar Japan klinkt sowieso leuk en spannend hoor. Snap je al iets van de taal?? Haha...
Nou Eelco en ik zitten lekker in Apeldoorn op de Politieacademie, wat ook wel gezellig is.

Veel plezier daar nog en ik lees je volgende berichtjes wel weer.

Groetjes Kees

Eelco

Konnichiwa Lisa-san,

haha supervette stage heb je zo te lezen, en erg leuk dat je het zo bijhoudt. veel succes !

groetjes Eelco

Marion van Halteren

Hoi Lisa,

Wat leuk om je belevenissen te lezen.
Het eten van sushi zou mij ook wel bevallen, heerlijk. Hopelijk ga je een goede tijd tegemoet in Japan!
Heel veel succes!

Linda

He Lisa!
Wat leuk deze verhalen! klinkt erg goed allemaal! Volgens mij kun je het zo wel een pposje volhouden daar ;) Geniet ervan!
Liefs Linda

Bas

He Lisa,

Klinkt goed! Volgens mij ga je je daar prima vermaken. 30 graden lijkt me trouwens een prima temperatuurtje. Dat word lekker zweten op de fiets.
Gelukkig maar dat ze er bruin brood hebben zeg ;P
Ik ben benieuwd naar wat foto's.
Veel plezier nog en geniet van je tijd in Japan.

dikke knuffel van mij

Daud

Hey lisa,

Klinkt allemaal geweldig, ik begrijp dat jij het wel overleefd:)

las al dat er in ieder geval wel aarappelen te krijgen zijn:p

over de japanse keuken gesproken.... vraag is naar de zuid koreaanse delicatesse octopus:p (levende kleine octopus om een chopstick opeten terwijl het beestje zich wil vrijvechten)

Maar petje af je hebt echt een gruwelijke stage plek geregeld.

kus Daud

Stephanie

Klinkt allemaal erg goed! Lekker weer, leuke mensen om je heen, genoeg alcohol. Volgens mij hou je dat nog wel even vol :-) Leuk om zo met je avonturen mee te lezen. Hou ons op de hoogte.
Heel veel plezier nog en ik wacht op de volgende up-date

Liefs Stephanie

Chris

Hey Lisa

Je bent goed bezig, fijn om te lezen dat het goed daar weet ik veel hoeveel km hier vandaan:)
Relaxt weer is altijd prettig en vooral nu je een fiets hebt kun je over al een beetje heen cruissen.
Je wil idd wel wat foto's hier op zetten.
Ben je al begonnen met je stage?? wat voorals nog ben je alleen maar aan het chillen wat natuurlijk ook niet verkeerd is:)
ben wel benieuwd naar hoe dat is
Ik zal het vast nog wel lezen, veel plezier en succes nog

dikke kus

Chris

Mark

Hej Lisa,

Zo te lezen bevalt het je prima daar in Japan
Heel veel succes met je stage.

Ik lees wel hoe het verder gaat daar.

Groeten Mark

zaphira

Heeeeeeeyyy meissie,

Wat heb jij het goed daar zeg! eigen kamer fiets en vet chille mensen kunnen toch wel beetje engels of niet? ik ben nu al helemaal benieuwd na hoe je het op je stage zal krijgen en nog wel de eerste stagaire vet gaaf!
hier is het voor de rest vrij somber moet ik zegge niet super mooi weer vooral weer erg fris sochtens enne ja echt nederlands zou ik zo ma zeggen!

wat grappig dat ze daar eigenlijk helemaal niet moeilijk doen met het schenken van alcohol! ma zeker wel chil!

heey blijf vooral hele langen leuke verhalen schrijven wat dan lijkt het net of we ook een klein beetje met jouw meelopen in Japan!;)

doeidoei lieverd,
kussies zafzaf

Arjen

TE GEK! Hoop dat je die verhalen blijft schrijven, maar daar ga ik wel vanuit. Zeker leuk he die andere culturen! Ik vind het leuk het vanaf de andere kant te lezen inplaats van schrijven! En ben echt super benieuwd naar wat foto's!
Groetjes vanaf Sint Maarten!

Jojanneke

Heey Lisa,

Zo te horen heb je het nu al erg naar je zin.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Veel plezier daar nog!

Groetjes,

Jojanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!