Een aardbeving als wekker en een dagje Tokyo.

Van die typhpoon niks gemerkt, jammer! Maar goed, vanochtend werd ik wakker van een kleine aardbeving! Dat was wel even schrikken. Ik was te lui om mijn bed uit te gaan, maar na een paar minuten was het ook weer over, lekker uitgeslapen dus, na gister een dagje Tokyo te hebben gedaan.


Een lekker lang weekend! Dinsdag is er een of andere feestdag, dus maandag ook vrij.

Gister ben ik met Ferdi naar Shinjuku en Maranouchi (wijken in Tokyo) geweest. We zijn begonnen bij de Goverment Towers, twee verbonden torens, een ontwerp gebaseerd op de Notre Dame. Bovenin deze torens zijn uitkijkposten over heel Tokyo, na dit bezocht te hebben met Omori- san vorige week, opherhaling met Ferdi. Het blijft een geweldig zicht, Tokyo.

We vervolgen onze weg naar Shinjuku park met een mini- waterval vernoemd naar de Niagra Falls. In dit park lijkt een heel tentenkamp te staan van blauw zeil, er hangt was en liggen daklozen mensen tussen de beelden en kunst. Een enorm contrast en zeker een bizar gezicht.

Tijd voor lunch. Verse jus d’ orange en groentesoep met rijst bij Denny’ s, een keten die je overal ziet. Het fruit smaakt hier totaal anders dan in Nederland, het is veel zoeter, het is een smaakexplosie in je mond. Waarschijnlijk omdat er in deze regio veel verbouwd wordt en het niet van zover hoeft te komen. Lokaal fruit is qua prijs te doen hoewel geimporteerde stukken mega duur zijn. Ook hebben zee en sort mega- lychee’s (zie foto), die moet ik nog proberen.

We lopen door de drukke straten naar Tokyo station, ontwerp gebaseerd op Amsterdam Centraal. Net als in Amsterdam is het een enorme bouwput, ze gaan het slopen.

Het station ligt in Maranouchi, een van oorsprong kantorenwijk dat is uitgegroeid tot centrum van dure merken als; Armani, Calvin Klein, Louis Vuitton etc. Op het moment is er een expositie van koeienstandbeelden, die een aantal jaren geleden ook in Arnhem in het Sonsbeekpark stonden. Ter gelegenheid van deze expositie hebben ze er vandaag ook maar wat kalfjes neergezet, recht voor Harrods.

Langs de designer stores naar het Imperial Palace park. Hier is de residentie van de keizerlijke familie, een enorme, groene lap grond is afgezet en ontoegankelijk voor het publiek, alleen de ‘ outer gardens’ waar echter weinig te zien is. We lopen snel verder en komen bij de grens van Maranouchi en Ginza, hier is ergens een geweldig sushi tentje, waar ik ook eerder met Omori- san ben geweest.

Een biertje, lekker eten en naar Segafredo’s voor koffie. Mezzo mezzo en espresso!

Het is alweer laat en we nemen afscheid, ik haal nog snel even een (draadloos, net iets voor jou mam!) strijkijzer. Om 23.30 uur ben ik na een lange dag weer thuis.

Reacties

Reacties

Herm

Lisaa, wat super leuk al die verhalen!

spreek je snel weer een keertje!

( via msn!!)

Herm

Lieve Lisa , ik heb al je verhaaltje gelezen en al je foto's bekeken. Ik ben toch wel een beetje jaloers op je hoor! jij zit daar lekker in Tokyo!

het is nu bij jou al redelijk laat , dus ik denk dat jij lekker ligt te slapen....

wel jammer dat ik je moet missen op mijn feest ( die ik eindelijk eens ga geven!) in de gezelligheid!

waarschijnlijk goedemorgen veel plezier nogg! en tot heeel snel!

p.s heb je al Japanse biertjes gedronken?

dikke kuss!

Mario

Hi Lisa, geweldig al die verhalen, bevalt het werk ook goed?
Jammer dat Evelien Leurs Tokyo doet; ik had graag een stagebezoekje afgelegd! Blij om te horen en te zien dat je het naar je zin hebt! Veel succes daar en laat al die verhalen maar komen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!