Harajuku girls en Lolita's

Vandaag ben ik naar de wijk Omote- sando geweest, dat bekend staat om de ‘ hippe’ jongeren en voornamelijk om het gedeelte ‘harakuju’ waar de harajuku girls, Lolita's en Goth- girls (bekend geworden van Gwen Setfani) in grote getale rond lopen. Toen ik het treinstation uitliep was het gelijk een enorme drukte, was misschien niet zo verstandig hierheen te gaan op een nationale feestdag :-) Ik kijk mijn ogen uit. Van grappige tot blote outfits en van stoere cowboys tot gozers in rokken. Door de drukte heen, toch maar de zijstraatjes in. Hier ontdek ik geweldig leuke vintage winkeltjes, met koopjes! Een stuk goedkoper dan de vintage in NL. Verder veel amerikaanse stijlen, er zit zelfs een ‘rock ‘n roll museum’ tussen met een levensgroot beeld van Elvis Presley. Waarnaast weer een kinky lingeriezaak zit.

Uiteindelijk kom ik op een verdieping terecht met allemaal Lolita, Harajuku en goth outfits. Geweldig! Ik kan het niet laten en voor ik het weet heb ik mijn handen vol… Toch maar eentje uitzoeken dan… Zie foto!

Tijd voor een japanse hap! No card! Oh lekker is dat… Heb ik enorm lang naar een pinautomaat moeten zoeken die mastercard accepteerd. Als laatst bij 7/ 11 geslaagd! En hier in de buurt wat japanse noodles gegeten.

Vermoeid van de dag shoppen en mensen kijken ga ik weer naar huis met de TX. Het is hier altijd erg stil, het is ook niet toegestaan om te bellen hier. Zodra iedereen zit (of staat) dutten ze in, een grappig gezicht, een echte slaaptrein… niet echt boeiend en heb moeite om mijn ogen open te houden.

Reacties

Reacties

zaphira

Hoihoi meissie,

Erg leuke verhalen je houd nog best goed vol om maar te blijven typen... niet dat je het niet moet doen hoor, ik vind het geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt!;)

hier in het koude nederland maak je niet veel meej moe ik zegge! ja naar school en werken is bijna alles wat we hier uitvoeren... (ik in ieder geval) hihi!;)

maar ja ik overleef het allemaal wel... ff denke heb ik de afgelopen dagen nog wat spannends beleeft??? hmmm o ja ik heb een stageplek gevonden bij een fitnesscentrum in Arnhem... das wel leuk! al vind ik fitness wel een beetje saai!;)

ik en lien gaan regelmatig uit op woensdag erg leuk na al die disputen!;) misschien gaat lien wel bij één van hen, ze woond nu toch in Nijmegen... woonde ik er maar!

ik ga ma eens stoppe maar dan weet je ook een beetje hoe het hier in nederland is!;)

doeidoei
lieverd,
kusjes zafzaf

daud

pffff.... ik uren deze site zoeken naar een foto van jou in dat jurkje, moet die foto nog komen.

ben nu wel nieuwschierig hoe die staat. So Hurry up:p

kus

Maartje Huizingh

Hoihoi,

Leuke tekst! Ik vroeg me af of ik jou verhalen mag gebruiken voor mn eindopdracht? Ik moet een tijdschrift lanceren en heb als onderwerp harajuku gekozen.
In dat toekomstige magazine wil ik graag een verslag van iemand die daar is geweest.

Zie je er wat in?

Groetjes Maartje

(maartjehuizingh@hotmail.com)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!