Lunch, dinner, sake?

Diner

Zoals jullie al op de foto’s hebben kunnen zien, was er in het weekend van 3 oktober een vuurwerkwedstrijd, tussen fabrikanten om het nieuwste van het nieuwste te showen. Er kwam gedurende !2,5 uur! Het prachtigste vuurwerk voorbij. De vrijdag voorafgaand aan dit was ‘ the quarterly teamdinner’, eerst nog een uurtje vrijwilligerswerk gedaan voor het 40- jarig bestaan van Intel en toen op naar de ‘ Bincho’ . Een prive kamer met de voorgerechten al ingedekt. Als westerling is het lastig om je benen kwijt te raken onder de vaste tafel. De alcohol vloeit (het is 18.00 uur) en na het eerste drankje komen de collega’s gelijk los! Er word een twee liter fles sake besteld en er word van alles door gedronken.. Hmm. Sommigen zijn er al moe van, maar met nog een paar ga ik mee naar de volgende bar. Het blijft gezellig en om 3 uur lig ik eindelijk in mijn bedje..

Vergaderen, lunch en diner

De laatste weken heb ik veel vergaderingen gehad. Onder andere 3 dagen (08-10/ 10-10) non- stop off- site meetings is een mooi congres gebouw. Het vergaderen betekent ook elke dag lunchen met vis en aan het eind van de dag socialisen tijdens een dinertje (vis) met sake en nog meer sake. Ik ben niet zo’n ongelooflijke fan van deze japanse drank, hoewel ik van een aantal high end flessen heb mogen meedrinken, het verschil in kwaliteit is duidelijk. Van opa en oma heb ik een krantenartikel ontvangen waarin omschreven staat dat sake ontzettend populair aan het worden is in de US en Europa, ik kan het me nauwelijks voorstellen, geef mij maar een lekker droog wit wijntje bij de overvloed aan vis. De laatste dag als afsluiter een office tour bij Fuiji film die een prachtig kantoorgebouw op een van duurste plekken van Tokyo huurt. Erg mooi, van facility point of view; onpraktische, onlogische inrichting en moeilijk en duur om te onderhouden.

Na de vergaderingen en tour hebben we in een restuarant in Tokyo genoten van een aantal culinaire hoogstandjes, naar dit restaurant nam de (voormalige) premier van Japan, George Bush mee.

Maat 39

Het weekend ben ik op zoek gegaan naar schoenen... Ja right, alsof ze maat 39 hebben in Japan! Op het internet een paar winkel opgezocht en naar Tokyo vertrokken. Gelukkig kon ik het allemaal redelijk vinden, maar eenmaal binnen een teleurstelling.. Wat een lelijk schoenen en dan ook nog eens de helft van plastic!

Een paar japanse dames met maatje 39 hebben mij geadviseerd online te bestellen. Ook stuurt een van hen mij een aantal adressen door. Eens kijken of dat nog wat wordt...

Zondagavond was het ‘ oeshiki’ festival. Mensen lopen circa 1 km met prachtige mini pachoda’s, versiert met chrysanten en andere slierten. De rythmische muziek met trommels en fluit, is hypnotiserend.

Een indiaas restaurant opgezocht, waar ik een lekkere groente curry heb gegeten.. Wel grappig; Japanners zijn het niet gewend om scherp te eten, de curry’s waren dan ook redelijk mild en de verbazing stond op de chef zijn hoofd toen we vroegen om extra spice :D lachen!

Diner

Gister hadden we een office tour bij Recruit met, uiteraard, een etentje als aflsuiter. Heerlijk om op de bovenste verdieping van deze skyscraper te staan, ramen van grond tot het plafond, en een geweldig view te krijgen van Tokyo by night.

Vanochtend gewoon weer op tijd mijn bedje uit. Naar het kantoor, verder met de dagelijkse werkzaamheden.... en vergaderingen :-)

Arjen

Het gaat je zeker wel goed af met al dat eten en drinken ofnie? Klint allemaal erg leuk en lekker!

zaffie

hoihoi meissie,

Klinkt allemaal erg druk, maar heel leuk!? Als vegetarier kun je nog aardig uit de voeten... voordeel dat je nu wel vis eet! haha;)
hier is het toevallig ook aardig druk (voor mij dan) we zitten in de herfstvakantie maar het voelt als winter erg koud buiten... maar druk met werken bij onze oude lieve marco borsatootje ja die man wordt me toch oud!! hihi zal ik hem ma niet zeggen...! Hij geeft zo'n 8 concerten in het gelredome en dan ga ik natuurlijk wel werken (al ben ik niet zooooo dol op hem hoor) maar hij kan ermee door...! vooral de wat oudere leidjes zijn erg leuk!;) lekker mee blerren als ik achter de tap sta... gisteren was ik helemaal bevroren ze hadden me buiten gezet nou ik had het idee dat ik de hele tijd in een koelkast stond zoooo koud! met alleen een dun t-shirt aan en dun truitje er onder! brrr als ik er aan terug denk.
Vakantie alweer bijna afgelopen jammer genoeg al heb ik het idee niet echt vakantie gehad te hebben maar ja ik moet toch mijn geld verdienen.

Toetsweek is al weer in zicht:( (diepe ja hele diepe zucht) projecten afronden enz. moet er ma niet te lang bij stil staan!

heeey lies hou je taai en heel erg tof die kaart van je een kimono das zeker mooi! ma of t mij staat ik weet t niet misschien wel!;)

groetjes liefs
zafzaf

margret en jos spsronk

leuke berichten van Lisa zo te horen heeft zehet wel naar haar zin tussen al die japannertjes