Nikko + foto's

Voor de nieuwe foto's bij dit verhaal :

http://s452.photobucket.com/albums/qq247/lisadekoning/Nikko/

Nikko

Vanavond vertrekken we naar Nikko, hier verblijven we een nachtje in Kumugai-san’s familihuis om de volgende dag volledig aan het ‘ sightseeing’ kunnen besteden.

We ontmoeten op een parkeerplaats om vanuit daar verder te gaan naar het huis. Op de parkeerplaats staat een bord; ‘verboden de apen te voeren; Wel grappig, helaas geen aap gezien. We nemen een paar borrels en gaan redelijk laat naar bed, om de volgende om 7.30 uur te vertrekken, de bergen in.

Bocht na bocht na bocht, we slingeren de bergen in. Het is prachtig met alle verschillende kleuren van de bomen, sommige nog groen anderen felrood, oranje of geel. Het lijkt net een aquarel. We stoppen eerst bij de ‘dragon’ fall, de uitmonding lijkt namelijk op een drakenhoofd. Weer de auto in, op naar de volgende; Kegon falls. Hier gaan we 150 meter met de lift door het gebergte naar beneden. Niet echt heel prettig wanneer deze lift volgepropt is met meer dan 30 man. Maar het resultaat is er dan ook naar, een prachtig uitzicht op de waterval.

Na de vroege start eindelijk lunchen. Chinees! Ontzettend anders dan chinees eten in Nederland, hier is het veel milder en een heel ander menu. Ik eindig met een bord rijst, saus en groenten en vis erbovenop. Er zit soep bij, maar die eet ik niet, gezien er spek in zit. Er is geen enkel gerecht zonder vis of vlees. Als dessert is er een soort cocospudding dat naar griesmeel smaakt. Op zich wel te doen, maar ik zit vol.

Het volgende dat wij bezoeken is de verzameling aan gebouwen van de eerste shogun, de keizer. De gebouwen ijn in oude japanse stijl, onttzettend kleurrijk in tegenstelling tot andere regio’s, een overdaad waarmee deze wouden laten zien hoe rijk, belangrijk en geweldig ze wel niet waren. Het is ze gelukt; deze sight is inmiddels geregistreerd op de World Heritage lijst van Unesco als onderdeel van het nationale park van Nikko met zijn shrines and temples. Het is prachtig om te zien, alleen het idee dat het een enorme explosie van ego’s is staat ietwat tegen. Ik ben toch meer een fan van de (ietwat meer sobere) boeddhistische tempels, wat een totaal ander gevoel meebrengt.

Must see (blijkbaar); de drie apen die uitbeelden; niet zien, niet, horen en niet spreken en de slapende kat. Kleine uithouwingen in de gebouwen, kleurrijk gedecoreerd.

Aan het eind van de dag gaan we uit elkaar onm weer richting huis te gaan. Samen met Omori-san en zijn vrouw ga ik eten bij een Italiaan in Tsukuba. Jaaa! Heerlijk dit wordt de eerste pizza sinds 1,5 maand!

Boterzachte mosselen en gestoomde groenten vooraf, een superdunnen pizza en risotto met schelpvis. Jummie! Na creme brulee en een massieve chocoladecake. Ik kan veel zeggen over de Japanners, maar een ding weet ik zeker; koken kunnen ze! Geweldig genieten, zeker voor herhaling vatbaar!

Reacties

Reacties

chris

oe ik heb ook wel zin in een pizza hehe
Nikko klinkt erg goed:) jammer dat ik daar niet heen ga hehe;)
maar komt helemaal goed als op zijn tijd:)
Ziet er uit als een goed weekend en veel mooie plaatjes spreek je snel weer :P

herm

leuk leuh hoor lisa!

spreek je snel!

dikke kus naar Japan vanuit Zwolliewood

Jolijn

Lieve lies,
wat lang geleden alweer dat ik je gemaild heb. Maar jij hebt zeker niet stil gezeten in die tussentijd!
Allereerst: Bedankt bedankt bedankt voor je lieve kaartje! Hahahah en die condoooooms nou grandioos gewoon! Ik heb ze expres laten liggen op tafel en aan iedreen laten zien ;) Hahah ik ga zorgen dat het een trend wordt en dat ze ook op de nederlandse markt komen! Hahah ownee eerst even uit proberen, dankjewel! ;) Evaluatie volgt nog..

Hoe gaat het verder met je! volgens mij zit jij vol met een en al vis joh!:P Maar fijn dat het eten, de mensen, de omgeving, de ervaringen en avonturen je zo goed bevallen!

Ik heb maar weinig tijd! Heel druk met school, nieuwe stage, rijlessen, werken, verjaardagen, vriendjes en vriendinnetjes en verkering! Hahah ik hou er opzich wel van een druk leventje maar pff soms is het teveel!

Nou ik ga je verder nog een keer uitgebreider mailen, maaarrr daan gaat mij uitleggen hoe ik kan bellen met jou via skype! :D
dus dat wil ik echt een keer gaan doen!
Je hoort weer van me, hopelijk volgende week!

Heeeeeeel veeeeeel kusjes!!

chris

groetjes

uit egypte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!